Február 29.
Ora elejen par percet szantunk a marcius 15-i versek meghallgatasara. Mindenki ugyesen halad a tanulassal.
Meg 2 hetunk van az unnepelyig.
A foprobat marcius 14-en szombaton tartjuk 1 oratol.
Aznap roviditett orat fogunk tartani: 12.30-kor lesz az uzsonna, 1-tol a foproba. Akit nem erint a proba, az elmehet ebed utan.
Bemelegito jatek kovetkezett Veronika vezetesevel.
Alex most par hetre csatlakozik a fiatalabb, szinten olvasni tanulo gyerekekhez. Laura elutazott nehany hetre es sajnos nelkuloznunk kell a segitseget.
Azert megprobalok idot szakitani arra, hogy tovabbra is haladjon az uj betuk tanulasaval.
Ezen az oran az U, Ú betut olvastam vele. Hazi feladat a 107/2-es feladat szavait lemasolni rovid U es hosszu Ú betuk szerint csoportositva. Keszitek neki egy feladatlapot kovetkezo orara ezekbol a szavakbol, ahol majd az U es Ú betuket kell majd beirni.
Zorán, Áron, Nick es Alex
Megkertem a fiukat, hogy jatsszak el nekem hogyan is zajlott a lovagga utes az elozo oran. Megmutattak a rajzukat is a fuzetben :)
Ezek utan ujra elolvastuk a V betus szavakat. Megkerestuk kozuluk a ve- es vi- kezdetueket, illetve a -tés, -vat vegueket.
Ezekbol 2-2 szot le is kellett irni a fuzetbe.
Meg 2 hetunk van az unnepelyig.
A foprobat marcius 14-en szombaton tartjuk 1 oratol.
Aznap roviditett orat fogunk tartani: 12.30-kor lesz az uzsonna, 1-tol a foproba. Akit nem erint a proba, az elmehet ebed utan.
Bemelegito jatek kovetkezett Veronika vezetesevel.
Alex most par hetre csatlakozik a fiatalabb, szinten olvasni tanulo gyerekekhez. Laura elutazott nehany hetre es sajnos nelkuloznunk kell a segitseget.
Azert megprobalok idot szakitani arra, hogy tovabbra is haladjon az uj betuk tanulasaval.
Ezen az oran az U, Ú betut olvastam vele. Hazi feladat a 107/2-es feladat szavait lemasolni rovid U es hosszu Ú betuk szerint csoportositva. Keszitek neki egy feladatlapot kovetkezo orara ezekbol a szavakbol, ahol majd az U es Ú betuket kell majd beirni.
Zorán, Áron, Nick es Alex
Megkertem a fiukat, hogy jatsszak el nekem hogyan is zajlott a lovagga utes az elozo oran. Megmutattak a rajzukat is a fuzetben :)
Ezek utan ujra elolvastuk a V betus szavakat. Megkerestuk kozuluk a ve- es vi- kezdetueket, illetve a -tés, -vat vegueket.
Ezekbol 2-2 szot le is kellett irni a fuzetbe.
A nevek olvasasanal megbeszeltuk melyik fiu es melyik lany nev. Milyen egyeb neveket irunk meg nagybetuvel (pl. varosok, orszagok neveit).
Megkerestuk a terkepen Magyarorszagot es Romaniat, illetve Magyarorszag fovarosat, Budapestet. Ezeket mindig nagybetuvel irjuk :)
Ebed utan az O, Ó betukkel kapcsolatban megneztuk, hogy melyik van benne az angol abc-ben is.
Veronikaval megoldottak a kovetkezo feladatot:
Ragaszd be a kepeket az O, Ó vagy az O + Ó ala!
Szavak: orvos, óra, tó, só, toll, torta, hold, ló, borsó, hordó, olló, róka, pohár, iskola
Jatszottunk meg olyat, hogy ha a szoban rovid o-t hallunk, akkor fel kellett ugrani, ha hosszu ó-t, akkor le kell guggolni.
Az olvasokonyv O betus szavait kovetkezo oran fogjuk olvasni.
Vegul talalos kerdeseket olvastam fel, melyekhez megadtam a kepeket.
Kozben lehetett szinezni.
Miutan az ibolya es a hovirag erdekes szineket kapott, mutattam roluk fotot. A gyerekeknek tatva maradt a szaja, milyen csodas szine van az ibolyanak :)
HA VALAKINEK ESETLEG LESZ A KERTJEBEN IBOLYA VAGY HOVIRAG, ORULNENK, HA HOZNA BE NEKUNK MUTATOBA. KOSZONJUK!
Beszeltunk meg a fecskerol es a golyarol (Tenyleg bekat eszik? Fuj!), megemlitettuk, hogy koltozo madarak. Kanadaban is vannak koltozo madarak, pl. a kanadai lud.
Kira, Adel, Hanna, Kitti es Luca Veronikaval arrol tanultak, hogy miert is fontosak az ékezetek.
Az ekezetek hianya, vagy egy `rossz` ekezet megvaltoztatja a szo jelenteset!
Veronika felolvasott egy tortenetet, ami jol peldazza ezt. Megmutatta a gyerekeknek milyen egy tolgyfa es termese, a makk. Megbeszeltek a tortenet tanulsagat.
Kerem, hogy legalabb egyszer olvassa el mindenki otthon a Hogyan lett erdő egy hiányzó ékezetből? cimu tortenetet!
Emailben csatolom a file-t, hogy ki lehessen nyomtatni.
Koszonom!
Az alabbi feladatlap elso harom feladatat sikerult megoldani oran, az 5-os feladat hazi feladat.
Velem a nagy L es Ly irasat tanultak, illetve az ly-ra vegzodo nevek ragozott alakjanak a helyesirasat:
Mihállyal
Károllyal stb.
Ennek a befejezese vagy javitasa is hazi feladat. Koszonom!
Ora vegen jatek kovetkezett.
Kovetkezo orara Kitti kapott meset, amit felolvas majd ebed kozben.
Comments
Post a Comment