Február 29.

Ora elejen par percet szantunk a marcius 15-i versek meghallgatasara. Mindenki ugyesen halad a tanulassal.
Meg 2 hetunk van az unnepelyig.
A foprobat marcius 14-en szombaton tartjuk 1 oratol.
Aznap roviditett orat fogunk tartani: 12.30-kor lesz az uzsonna, 1-tol a foproba. Akit nem erint a proba, az elmehet ebed utan.

Bemelegito jatek kovetkezett Veronika vezetesevel.

Alex most par hetre csatlakozik a fiatalabb, szinten olvasni tanulo gyerekekhez. Laura elutazott nehany hetre es sajnos nelkuloznunk kell a segitseget.
Azert megprobalok idot szakitani arra, hogy tovabbra is haladjon az uj betuk tanulasaval.
Ezen az oran az U, Ú betut olvastam vele. Hazi feladat a 107/2-es feladat szavait lemasolni rovid U es hosszu Ú betuk szerint csoportositva. Keszitek neki egy feladatlapot kovetkezo orara ezekbol a szavakbol, ahol majd az U es Ú betuket kell majd beirni.

Zorán, Áron, Nick es Alex

Megkertem a fiukat, hogy jatsszak el nekem hogyan is zajlott a lovagga utes az elozo oran. Megmutattak a rajzukat is a fuzetben :)
Ezek utan ujra elolvastuk a V betus szavakat. Megkerestuk kozuluk a ve- es vi- kezdetueket, illetve a -tés, -vat vegueket.
Ezekbol 2-2 szot le is kellett irni a fuzetbe.
A nevek olvasasanal megbeszeltuk melyik fiu es melyik lany nev. Milyen egyeb neveket irunk meg nagybetuvel (pl. varosok, orszagok neveit).
Megkerestuk a terkepen Magyarorszagot es Romaniat, illetve Magyarorszag fovarosat, Budapestet. Ezeket mindig nagybetuvel irjuk :)
Ebed utan az O, Ó betukkel kapcsolatban megneztuk, hogy melyik van benne az angol abc-ben is.
Veronikaval megoldottak a kovetkezo feladatot:
Ragaszd be a kepeket az O, Ó vagy az O + Ó ala!
Szavak: orvos, óra, tó, só, toll, torta, hold, ló, borsó, hordó, olló, róka, pohár, iskola
Jatszottunk meg olyat, hogy ha a szoban rovid o-t hallunk, akkor fel kellett ugrani, ha hosszu ó-t, akkor le kell guggolni.
Az olvasokonyv O betus szavait kovetkezo oran fogjuk olvasni.
Vegul talalos kerdeseket olvastam fel, melyekhez megadtam a kepeket. 
Kozben lehetett szinezni.
Miutan az ibolya es a hovirag erdekes szineket kapott, mutattam roluk fotot. A gyerekeknek tatva maradt a szaja, milyen csodas szine van az ibolyanak :) 

HA VALAKINEK ESETLEG LESZ A KERTJEBEN IBOLYA VAGY HOVIRAG, ORULNENK, HA HOZNA BE NEKUNK MUTATOBA. KOSZONJUK!

Beszeltunk meg a fecskerol es a golyarol (Tenyleg bekat eszik? Fuj!), megemlitettuk, hogy koltozo madarak. Kanadaban is vannak koltozo madarak, pl. a kanadai lud.

Kira, Adel, Hanna, Kitti es Luca Veronikaval arrol tanultak, hogy miert is fontosak az ékezetek.
Az ekezetek hianya, vagy egy `rossz` ekezet megvaltoztatja a szo jelenteset!
Veronika felolvasott egy tortenetet, ami jol peldazza ezt. Megmutatta a gyerekeknek milyen egy tolgyfa es termese, a makk. Megbeszeltek a tortenet tanulsagat.
Kerem, hogy legalabb egyszer olvassa el mindenki otthon a Hogyan lett erdő egy hiányzó ékezetből? cimu tortenetet! 
Emailben csatolom a file-t, hogy ki lehessen nyomtatni.
Koszonom!

Az alabbi feladatlap elso harom feladatat sikerult megoldani oran, az 5-os feladat hazi feladat.


Velem a nagy L es Ly irasat tanultak, illetve az ly-ra vegzodo nevek ragozott alakjanak a helyesirasat:
Mihállyal
Károllyal stb.
Ennek a befejezese vagy javitasa is hazi feladat. Koszonom!

Ora vegen jatek kovetkezett.

Kovetkezo orara Kitti kapott meset, amit felolvas majd ebed kozben.




Comments

Popular posts from this blog

Január 25.

Március 14.

Évnyitó